Jag älskar min man

hehe ja konstigt vore det väl annars.... =)

Ibland kan han vara så söt! Alltså nu när jag är sjuk så händer det inte mycket hemma... massa disk, sängen har inte varit bäddad på ett par dagar... skitigt på golvet... ja det är ostädat helt enkelt.
Vi har pratat så mycket om att hålla rent hemma och vi har varit jätteduktiga på det ... men nu har jag verkligen ingen ork!
Jag sa det till honom igår att jag mår så dåligt när han kommer hem... han jobbar och sliter och igår jobbade han över 4 timmar för att komma hem till kriget liksom!
Jag sa då att i morgon (idag) ska jag försöka städa.
Han tittade på mig  och ba:
-nä, när du har lämnat barnen på dagis så går du hem och vilar ett par timmar och så får vi se om du mår lite bättre efter det! Men du kan väl försöka skriva en lista på allt vi behöver handla till kalaset på lördag så kan vi handla på fredag efter jobbet?
Ja, en lista ska jag nog kunna fixa =)

Visst tänker ni... vad var det för speciellt med att han ville att du skulle sova ist för att städa???
Men det är sånna här småsaker som gör att man finner mer glädje i varandra eller vad man ska säga... svårt att förklara.
Jag har verkligen hittat en helt underbar man!!!

Och bara för att, så ska jag försöka städa iaf i dag... känner mig faktiskt bättre än vad jag gjorde igår.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja det va ju verkligen snällt sagt av honom tycker jag! Det är verkligen det där småsakerna som kan göra hela dagen!
Hoppas att du mår bättre nu!

Kram

2008-02-28 @ 15:51:15
Postat av: Anonym

snällt? han kan väll städa?? varför tror vissa att bara tjejen ska göra allt?? tjejer jobbar ju också precis som killar!

2008-03-02 @ 14:06:53
Postat av: mickan

Till anonym:
Nu är det ju så att jag inte jobbar.....

2008-03-03 @ 12:41:16
URL: http://mickanjangbage.blogg.se
Postat av: Anonym

jaha..då så.¨dåär det ju annorlunda. men annars tycker jag att killar också ska hjälpa till. vi lever ju direkt inte på medeltiden längre.

2008-03-05 @ 13:56:27
Postat av: mickan

nä men precis, klart man ska hjälpas åt!
Men det beror ju lite på omständigheterna =)

2008-03-06 @ 14:26:49
URL: http://mickanjangbage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0