Vilken natt!

Elise vaknade vid 3-tiden och var jätteledsen, jag var fortfarande vaken då. (hade ingen ro till att somna).
Gick in och frågade var det var?
Jo hon hade ont i halsen och i örat. Ok, jag har ingen alvedon hemma... vad gör jag nu?
Ringde vårdguiden vid halv fyra och frågade om det fanns nåt jag kunde göra för att underlätta? Jo lite nässpray rekommenderade hon och så nån typ av alvedon eller Ipren.
-Men jag har ingen hemma, svarade jag då.
-Du har ingen granne du kan fråga då, säger hon då.
Jo men jag ringer jättegärna på hos grannen kl halv fyra på morgonen =)
Sen kom jag på att jag har citodon hemma, men tänkte att det får hon säkert inte ta...
Sjuksköterskan kollade upp det och sa att: - Jo en halv tablett kan hon få. Och sen tyckte hon att vi skulle gå till närakuten på morgonen.
Ok, så jag gav henne en halv tablett. Sen blev hon trött haha stackars liten. Går inte riktigt att få fram så här men jag ska försöka skriva vad hon sa efter att hon fått i sig allt...

(jag hade förvarnat henne att man kan bli lite trött av den här medicinen)
 -jag är inte tchött mamma... vilket konchtit barn jag är... vad är jag för ett barn egentligen?
hehe såå söt =) Och sen somnade hon som en stock... kl var då ungefär 5!

Nu på morgonen hade jag då planerat att vi skulle till nynäsakuten.... MEN, vi bor ju som sagt i Nynäs, så tror du dom har öppet på helger? ....NÄ! Så det får bli att gå dit i morgon ist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0