6/4- Badhuset

Vi åkte till Ösmo simhall idag, jag och Elise.
Hon hade korsetten på sig när vi åkte dit och tog bort den när vi bytte till badkläder.
Efter badet när vi hade duschat och så kom det... hon sa att hon inte ville ha korsetten på sig...
Jag kände mig lite taskig då jag låtsades att inte höra henne när hon sa det.. jag ignorerade henne.
När vi sedan hade torkat och det var dags att sätta på den sa hon återigen att hon inte ville.
Jag sa då bara:
-Du vet vad vi har pratat om. Och så satte jag på den och fick spänna till strecken.
(strecken= så hårt läkaren vill att vi ska spänna)
När jag sen sa till henna att vi hade spänt till strecken sa hon:
Va!? Den sitter ju inte så hårt.
Och så fick jag se en Elise som log med hela ansiktet =)

Känner mig lite taskig på dagarna när hon klagar och jag ignorerar henne. Men det är ju för hennes bästa.
Och jag är extra noga med att ge henne massor av beröm när hon ska gå och sova. (vi brukar då gå igenom dagen som varit)
Hon är så duktig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0