Hemma igen....

Fy vad jag hatar att gå till tandläkaren... och det blir ju inte bättre av att jag ska dit igen nästa vecka!!!
Idag var det en vanlig undersökning och vi kom fram till att:
1. jag har en visdomstand som måste dras ut (inte den jag hade problem med förut).
2. jag hade ett hål som måste lagas
3. jag har lite tandsten
4. jag gnisslar tänder och behöver en bettskena som jag ska ha när jag sover
5. jag är livrädd!

Tandläkaren sa så här till mig:
-du har haft oturen att ha fått din mammas mun och din pappas tänder. (jag har för liten mun så att tänderna inte får plats. Några visdomständer uppe finns det inte plats för och det är tom så att det är tight med de ständer som sitter precis framför).

Sen frågade han om vi skulle dra ut tanden på en gång idag?
-Eh, nej... absolut inte.. nä nä nä, inte idag!
-Nä du vill ha hutten va? =)
-Eh, ja tack!

Jag fick lite information om nästa besök. Dels så kommer jag ju att få den där hutten som man blir lugn av och sen kommer jag att få en annan bedövning just vid de tänder som ska behandlas.
Behandlingen kommer ta ca 1½ timme och efter det måste jag ha någon som kan hämta mig för att jag kommer inte att vara riktigt klar i huvudet =)
De berättade att vissa patienter inte ens vet vad de har gjort när de var klara... för att de var så groggy liksom.... och en annan somnade mitt i allt =)
Det låter som min bedövning det haha nu känner jag mig lite tryggare =)

Riktigt bra ställe det där. Och jättetrevlig personal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0