just det

jag skulle ju skriva om Tildas kalas...

Jo det var så här att dagen innan kalaset började jag att baka... kakorna blev bra och mina cupcakes likaså =)

Sen skulle jag ge mig på tårtorna!!! Jag tänkt5e att jag skulle göra likadana som när Elise fyllde år, alltså barbie-tårtor... alltså shit!!! Det gick verkligen åt helvete!

Själva formen typ sjönk ihop så att de blev inte så höga som jag hade hoppats på... jag köpte vit marsipan och färgade den rosa, men när jag hade kavlat ut den på bordet så fick jag inte upp den i en hel bit eller vad man säger så det blev ju lite "klippa och klistra" av det hela... Såg ut som skit!

Den andra tårtan skulle vara vit med rosa grädde på.... jag hällde grädde och karamellfärg i en skål och började vispa... det gick inte.. det slutade med att i botten av skålen låg vätska och i toppen typ nåt kornigt skit... helst sjukt.... till slut dagen efter på morgonen så vispade jag grädden först och sen rörde jag försiktigt i färgen då gick det bättre... men jag ville verkligen inte servera dom där tårtorna! Ville ju att de skulle vara fina... gästerna tyckte dock att de var fina, men jag vet ju att jag kan bättre och det är så irriterande!

Just det, sen hade vi glömt att sätta lock på kakburken över natten så kakorna var inte så krispiga som jag ville att de skulle vara...

Men men folk åt ju iaf och var nöjda så...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaha annars då?
Jag jobbar eftermiddag hela veckan och det suger ju.... Får ju liksom ingen tid med Andreas då....
Men nästa vecka blir bättre, då jobbar jag lunch hela veckan och förhoppningsvis kommer det fortsätta så!

På lördag har vi två kalas inbokade... dels Michaela som fyller 25 och sen Ebba som fyller 1...
Båda kalasen börjar kl 14.00 och jag måste åka till jobbet vid 16.30... men men båda är ju nästan grannar med oss så vi ska nog kunna lösa det på nåt sätt =)

Sen på söndag ska vi ha kalas igen för Tilda, för dom som inte kunde komma nu i söndags... men det blir ingen tårta då haha

Kommentarer
Postat av: nina

jag vet hur det känns!! man VET att man kan göra snyggare och så blir det pannkaka av allt- skit irriterande sånt där. men som sagt, folk äter och det är juh huvudsaken. hade vart värre om tårtorna var megasnygga men smakade skit

2008-08-13 @ 14:23:30
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0