Bra dag!

I dag är en av väldigt få gånger som jag går ut från läkarens rum och är glad!!!
Det brukar sluta med tårar för min del, när det gäller Elise´s sjukhusbesök...

Men idag ni!!! Idag, blev det precis som jag ville.
Ortopeden som vi träffade idag är jättetrevlig och lyssnar verkligen på vad man har att säga. Vi har träffat honom förut och Elise godkänner honom också =) Det märks så väl när hon inte känner sig bekväm med en läkare... då vill hon inte alls låta dom ta på henne och göra dom undersökningarna dom behöver...

Efter att jag och Elise hade pratat om hur vi känner för korsetten och om hur det går att använda den så sa han att han liksom jag tyckte att det var bättre med operation.
Så det som händer nu är att vi ska få en tid till röntgen så snart som möjligt och efter att han har tittat på dom så skickar han ett brev till oss med sitt beslut.
Så vi vet inte riktigt när det blir, och inte riktigt vilken typ av operation det blir... antingen sätter man stag i ryggraden eller i bröstkorgen/revbenen.

Det vi vet är att när operationen blir av så kommer den att ta ca 4-5 timmar. Sen blir det ytterligare en operation i halvåret för att "förlänga" iom att hon växer. Men dom operationerna tar bara mellan 30-60 min.

Låter kanske konstigt att man är lycklig över en sån här sak.. massa operationer och så... men det är faktiskt så att även om Elise har varit jätteduktig med korsetten så är det otroligt jobbigt när hon inte vill ha den... när den gör ont... när hon inte vill att den ska synas.. mm mm.

Nä, ska ta och städa lite nu.. Elise har två kompisar här och Tilda är med dom och leker så jag har lite tid över *ler*

Kommentarer
Postat av: Nathalie

haha jasså ja det är så jag gör med :P så större än så har inte jag heller tyvärr :D

2008-12-11 @ 19:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0