Vilken helg...

Ja hittils har helgen verkligen varit skit...
Eller ja det började redan i torsdags. Tilda ha sovit dåligt dom senaste dagarna och till slut insåg jag varför.. ena örat var alldeles kleggigt.. jag förstod att det hade gått hål på trumhinnan. På kvällen åkte jag ner till jouren och det var som jag trodde. Plus att hon såg att den andra trumhinnan var på väg att spricka också.. Det blev en pencillin-kur på det.

Innan hon gick och la sig så försökte jag få i henne medicinen, vilket inte var så lätt... Försökte verkligen med allt.. men hon fick bara i sig hälften.
Gav henne en flaska välling i sängen.. hon hann knappt få i sig den innan den kom upp igen.. jaha det var ju bara att ställa sig och tvätta sängkläder då...
La sen ner henne i sängen igen och vad händer? Jo men visst.. hon spydde en gång till... Dags för nästa tvätt då..
Efter det trodde jag (dum som man är) att hon hade fått upp allt så hon fick ligga i sängen hos oss. Hörde att hon var på väg att kräkas igen, så jag var snabbt famme med en handduk. Jag hann rädda sängen =)
Efter det ville hon inte sova alls, så vi halvlåg i soffan tillsammans fram till 02.30.

På morgonen efter (fredag) plockade jag fram frukost till Elise och Tilda, men det var bara Elise som åt.
Skickade iväg Elise till skolan, och sen vid 11 försökte jag få Tilda att sova en stund. Gav henne en flaska välling.. men precis som kvällen innan så kom den upp igen.
Började då inse att det nog inte var medicinen hon hade spytt av... utan vinterkräksjukan!!! Ringde till skolan och bad dom skicka hem Elise, bättre att ta det säkra före det osäkra.
Efter det kräktes inte Tilda något mer.. men då tog ju självklart Elise över! Hon kräktes två gånger.. men hon däremot hann ju till toaletten iaf!

Idag lördag då: Elise och Tilda har mått bra idag =)
Däremot så var Adde iväg och jobbade idag och när han kom hem såg han ut att vara på dåligt humör så jag frågade om han var trött?
Nej svarade han.. jag mår illa!!! Alltså nej, jag som trodde att det var över nu!
Så nu ligger han halvt däckad på soffan! Elise sover..
Och Tilda vägrar att sova!! Och inte vill hon ha välling heller... äcki! säger hon...

Nä dags att ta fram spriten igen då.. (desinfektions-sprit). Har gått runt och sprayat som en dåre nu för att undvika att det sprids vidare... toalettstolen, handtag, kranar, you name it =)

Nä hör att stjärnor på is har börjat igen... dags att gå!

Hade, och hoppas ni slipper sjukdomar!

Kommentarer
Postat av: Mamma Sandra

thihi tack så mycket =)

2008-12-06 @ 21:29:22
URL: http://thestoryinside.blogg.se/
Postat av: nina

hatar vinterkräksjukan när man har flera ungar hemma för ingen av dem lyckas få exakt samtidigt utan alla får olika dagar vilket betyder att man själv får torka kräk längre ler

2008-12-08 @ 11:08:09
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0