Midsommar..

Ja jag är lite seg jag vet, men vad fan jag har verkligen inte orkat... alltså skriva om midsommar menar jag...

Jaja hur som helst så började vi dagen med att äta sill-lunch hemma hos ett par vänner tillsammans med en del andra vänner =)

Efter det gick några av oss ner till hembygdsgården för att dansa runt stången. Där nere mötte jag även upp mina föräldrar. Det har blivit lite av en tradition på midsommar att de kommer hit.. mamma kör så pappa kan dricka öl =) De spenderar en hel massa pengar på lotter och ballonger till barnen (alltså våra barn, deras barnbarn). Ja de spenderade ju iofs pengar på mig också i form av öl hahaha =)

Efter det skjutsade mina föräldrar hem barnen till grannarna där vi skulle äta middag och så... medans vi vuxna gick hem!

Väl hemma hos grannarna bestämdes det att vi skulle gå till grusplanen och spela brännboll, det gick väl sådär med tanke på att vi hade 3 tennisbollar och inom 5 minuter var alla trasiga... pissiga kvantumbollar kallas det!
Hur som helst, vi fick tag på en ny boll och det gick då bättre att spela.
Mitt lag vann!! men...eeh, kanske inte pga mig va? haha

När vi spelat klart gick vi "hemåt" för att grilla... det blev lite kaos då alla skulle grilla samtidigt, och potatis-salladen skulle göras i ordning, och vanlig sallad... ja ni vet hur det är. Men vi lyckades tillslut sätta oss ner och käka!

När alla var mätta och belåtna passade vi på att bara ta det lugnt ett tag.... när vi var färdiga med det var det 5-kamp.. tyvärr hade jag glömt kameran hemma då och orkade inte springa hem och hämta den ... men men skit samma!

Efter 5-kampen (som även denna gång vanns av mitt lag) gick vi tillbaka till grannarna och bara softade resten av kvällen...

Så summa sumarum eller vad fan man säger: en lyckad midsommar!

Bilder kommer senare idag... eller nåt =)

Kommentarer
Postat av: susanne

måste varit er jag hörde då när ni var på grusplan :-)

2008-06-23 @ 14:11:18
URL: http://stalkronan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0