Nya jobbet.

Yes, igår var första dagen på nya jobbet och vilken skillnad alltså.
Om man jämför det här stället med det förra...a.. det är fan natt och dag och för att inte tala om personalen. Mycket trevliga!

Det var ju liiiite mer att göra på det här stället. hahah. Förut handlade det typ om öl öl öl öl öl hela dagarna... nja nån enstaka drink, eller cider kanske....
Nu har jag hand om mat också, vilket var mycket mer jobb än vad jag hade trott!
Jag blev fan nervös när jag skulle ta beställningar från bordet och sen servera den + drickan... jag har ju liksom inte gjort det förut... men det går väl på rutin efter ett tag antar jag.. nu gäller det ju bara att komma in i det till att börja med...

Ja men hur som helst så märks det så väl att det här är ett seriöst ställe vad det gäller löner och avtal och så..
Till skillnad mot "lilla Anna" =) Mer oseriöst kan det fan inte bli!!

Jaha annars då? Snart midsommar... det ser vi fram emot =)
I år har vi planerat lite mer än förra året. Först blir det sill-lunch med ett par grannar (två olika par) efter det tar vi med oss barnen ner till Hembygdsgården där det tas lotter och dansas =)

Sen är det lekdags.. det blir lite hoppa säck, springa med fötterna ihop-knutna, potatis i sked... ja ni fattar!
Under tiden vi leker kommer svärmor att ta hand om Tilda. Tack för det! Alla som känner oss känner också till Tildas energi hahaha. Det är ingen idé att försöka ha henne med då =)
Efter det är det grill och drick-dags eller ja drickan börjar nog lite smått innan.....

Nä dags att städa nu, har inte gjort det på hela helgen så det ser ju ut som det gör.....

Kommentarer
Postat av: susanne

Ja då lär vi synas, vi ska oxå till hembygdsgården :-)

Nina ska få introducera Lilja i dans runt midsommarstången...själv ska jag bara titta på :-)

2008-06-16 @ 14:27:38
URL: http://stalkronan.blogg.se/
Postat av: Marie

vad blev det för restaurang du jobbar på nu? grattis :)

2008-06-16 @ 19:57:32
URL: http://jaghetermarie.blogg.se/
Postat av: nina

va kul. grattis.. att det känns bättre på det här stället. skall komma och bestälal massa krångliga saker av dig då..

2008-06-17 @ 08:17:02
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Helle

Hmm.. Kommer inte till en video, utan till flera.. Blev lite svårt att veta vilken du menar :(

2008-06-19 @ 09:40:22
URL: http://heahog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0