Helg...

Ja nu är helgen snart slut... och vad har den bjudit på då?

I fredags kommer jag inte ens ihåg vad vi gjorde...?
Igår åkte vi ner på stan för att kolla present till lilla Vilda som blir 2 år på lördag. Tyvärr kommer vi inte kunna gå på kalaset eftersom vi är på kryssning då. Men vi går väl dit på fredag kväll tror jag så att hon får sina paket =)
Nere på stan träffade vi Michaela och Anders (Vildas föräldrar) och dom undrade om vi ville äta middag med dom, vilket vi ville så så blev det!
Ja just det nere på stan också: Elise har tjatat om nåt som heter Bakugan... och jag har inte vetat vad det är för någonting.. men en kompis till henne visade mig. Det är små bollar i plast typ och så finns det en magnet i... till det hör kort som det också finns magnet i och så ska man rulla bollarna på kortet typ så att dom vecklas ut till små gubbar/monster... ja ni fattar ju säkert vad jag menar hahahah *ironi*
Men iaf det jag skulle komma fram till är att hon då skulle köpa sånna... när vi kom till leksaksaffären och kollade så var dom ju rätt dyra... Elise fick 3 st i ett paket.. dom kostade 160 spänn! och då var dom på rea...
Det tog emot.. men till slut kom vi överens om att faktiskt köpa dom...

Jaha och idag är det söndag... den började kl 05.30 av att Elise väcker mig och säger att hon har ont i örat! Kul!!...inte!
Andreas jobbar idag så jag tänkte att jag skulle ner till nynäsakuten med henne när han kom hem så att jag slapp sitta där med Tilda också om det skulle vara mycket folk.
Men det slutade med att jag åkte ner nu på dagen iaf, för min "granne" Helena (bor egentligen för långt bort för att kallas granne, men ändå haha) var här med sin dotter och lämnade en massa kläder som Alwa hade vuxit ur (tack så jättemycket för det!) och när dom skulle hem och äta lunch så ville Tilda följa med.
Helena ringde sen och sa att vi skulle åka nu när Tilda ändå var där.
Fick skjuts av en annan granne både ner och hem. (tack Monika).
Det visade sig att hon hade hörselgångsinflammation. Hon fick örondroppar mot det som jag skulle hämta ut på apoteket samtidigt som jag skulle köpa alvedon för det hade vi inga hemma.
Kom då på att jag har inga pengar på mitt kort just nu, utan det är Andreas som har det...
Jag ringde då honom och sa att han fick åka till apoteket efter han hade jobbat klart. Senare visade det sig att han inte skulle hinna....
Men då kommer min underbaraste Helena in i bilden igen.
Då hon har 2 "öronbarn" själv så hade hon örondroppar hemma plus att hon även gav Elise alvedon.
Tack för all hjälp idag Helena! Du är underbar!

Nu ligger Elise i soffan och tittar på tv och Tilda röjer runt som vanligt haha.
Själv ska jag väl ta och börja med maten tror jag.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej gumman, vad har man annars kompisar till! :0) Du vet vart jag finns om du behöver mig!!

Kram

2009-04-21 @ 16:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0