Ledsen...

Ja jag är lite ledsen idag...
Pratade med mamma i telefonen för en stund sedan... hon var på väg till kyrkan för att prata med prästen inför mormors begravning...

Hon tycker att det är jättejobbigt att vara där och jag hörde hur hon började darra på rösten...
Stackars lilla mamma!!!
Hon undrade om jag visste någon låt vi kunde spela som den sista på begravningen... då vi går runt kistan och lägger på blommorna...
Min mormor var inte så mycket för musik.. så det är svårt att veta vad man ska välja...Hon gillade Astrid Lindgren, så en tanke är att ta nån sång från en av hennes filmer..
Den skulle gärna vara lite glad...
Gick då in på youtube för att lyssna runt lite... på alla möjliga alternativ...

Och nu kommer tårarna... Hur fan ska jag klara av begravningen...? Det förstår jag inte!!!

Jag vill inte gå på begravning... jag vill ju ha min mormor!!


Kommentarer
Postat av: Lilian

Mickan, min mormor dog för ett par veckor sedan och vi ska åka till Finland och begrava henne på lördag. Så jag vet hur du känner det.. Kommer vara så tomt hemma hos mormor utan henne! Jag vill ju hon ska vara där...plira på mig med sitt lilla leende och ha köpt choklad jacky till mig och min lillebror som hon gjort i alla våra år.. även som vuxna får vi det när vi kommer dit ler men hon kommer vara i en urna och jag ska se min lilla mommo sänkas i jorden. jag vet inte heller hur jag ska klara mig igenom den dagen. Jag hoppas på en solig dag så kanske sinnet är något lättare än att det är en regning grå dag . Kram på dig!

2009-04-27 @ 12:21:03
URL: http://lilianochlinda.blogspot.com
Postat av: nina

vet hur det känns... kan inte lyssna på de låtar vi hade på pappas begravning utan att få en klump i magen..

kramar

2009-04-27 @ 12:38:58
URL: http://mrztigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0