Sjukan

Japp det vart till att gå till sjukan idag igen med Tilda...
Hon fick ju feber i dag som sagt... sen kom jag på att hon går ju på pencillin.. då verkar det ju konstigt att hon får feber...?

Ringde vårdguiden (som alltid... haha är ju stammis där) och dom tyckte att jag skulle till läkaren med henne på en gång.

Sagt och gjort!
Läkaren kollade öron och hals och lyssnade på lungorna och allt såg bra ut, MEN sa han: det kan ju vara så att det är något på G som vi inte kan se än.
Jag ifrågasatte varför hon hade feber när hon går på pencillin och då sa han att pencillinet biter på virus, men inte på infektion (eller om det var tvärtom). Så det kan ju vara att hon har nån slags infektion i kroppen...
Men sen sa han att så här kan vi inte hålla på... alltså att hon sväller upp så här och blir så pass dålig av ett par myggbett så till nästa år innan myggorna börjar komma igen så ska hon få antihistamin! Det kändes riktigt bra... äntligen nån som tog oss på allvar!

Folk säger att man inte kan vara allergisk mot myggor... men då säger jag att ok så kanske det är. MEN då kan man vara super-hyper-extra-känslig isf!

Kommentarer
Postat av: Therese

Stackars liten!



Tur att ni blev tagna på allvar iaf!



Jag är faktiskt överkänslig mot mygg! Det ser ut som om jag har böldpest om jag får myggbett! asg

2009-08-31 @ 22:21:57
URL: http://theresefamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0