uppe med tuppen

igår hade jag lovat barnen att vi skulle baka idag, och för att få dom i säng igår kväll så sa jag att dom var tvugna att sova så att dom orkade upp på morgonen när vi skulle baka... och dom tog ju mig på orden vill jag lova!
Kvart över fem!!! Kom Elise och väckte mig och frågade om vi skulle baka... eeeh, nej? Inte nu va!?
En halvtimme senare kommer Tilda:
-Baka??
-Nej inte nu. Svarade jag.
-Nä, frukost först sen baka säger hon då...

Vi gick upp och åt frukost men jag lyckades få dom att vänta tills kl var 10 iaf innan vi bakade.
Vi gjorde kärleksmums och för Tilda är ju inte riktigt det att baka ska ni veta.... för ska man baka (enligt Tilda) så ska man ju kavla och använda pepparkaksformer :-)
Så jag gjorde faktiskt lite trolldeg som dom fick leka med ist.

Lite senare på dagen hade vi fika hemma hos oss (ute) med några grannar.
Insåg då att vi MÅSTE fixa en grind av nåt slag... för jag får inte en lugn stund när Tilda är ute... hon är överallt hela tiden och springer gärna bort från tomten...
Sen var jag ju ensam med barnen idag för att Adde var iväg och körde cross.

Jaha annars då? Försökte få med en annan granne till freja idag, var så grymt sugen på att käka planka och ta en öl eller två... men hennes gubbe skulle jobba så hon var tvungen att ta barnen... det var lite tråkigt...

Nä, om man ska försöka få tag på ännu en "granne" så jag får sällskap :-)
Älsklingen är ju fortfarande iväg med sin nya fru (crossen) hahaha

Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, trist att jag inte visste att du va sugen, vi åt på Freja idag =) Jag, Daniel å Natha gick ner och tog oss en planka. God va den mums mums =)

2009-07-12 @ 21:03:53
URL: http://theresefamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0