Sjukan...

Ja igår spenderade jag ty heela dagen på sjukan!

Det började med att jag hade en så fruktansvärd migrän i onsdags.. tog imigran (migrän-medicin i form av nässpray) vid 15 tiden. Det gick inte över... senare på kvällen tog jag en citodon.. den hjälpte inte heller så jag tog en till.. vilket inte heller hjälpte..
Ringde vårdguiden tre gånger och den sista gången tyckte hon att jag skulle ta en ambulans in till sjukan. Jag var precis på väg att ringa.. Men då kom min granne upp hit och förökte lugna mig lite... hon förstod att mycket av huvudvärken berodde på att jag var orolig, vilket jag var! Jag trodde inte längre att det var migrän.. jag fick så sjuka tankar. Jag tänkte på min kompis pappa som gick bort för ett antal år sedan.. han dog av att ett blodkärl i hjärnan sprack.. hans sista ord var:
-nu spricker den!
Och det var precis så jag kände.. att nåt var på väg att spricka...
Sen började jag även tänka i dom banorna att jag hade en tumör som låg och tryckte på.. och att det var därför det inte släppte... hur som helst jag lugnade ner mig lite till slut och huvudvärken började avta.. den försvann aldrig riktigt men det var iaf hanterbart, så jag stannade hemma... sov riktigt dåligt.. kanske i 10-minuters intervaller för att sen vakna och ha fruktansvärt ont igen.
Tidigt på morgonen tog jag även en treo comp.. men inte ens det hjälpte!

Andreas bestämde sig för att stanna hemma så att vi kunde åka till sjukan.
Vi började med att åka till Nynäs Akuten. Där gjordes en mängd tester och jag fick smärtstillande i form av morfin, och så nåt mot illamåendet som jag hade fått också. Det börjades känna lite bättre ett tag.. men sen kom allt tillbaka igen. Dom misstänkte då att det var något annat än migrän och skickade då vidare mig till neuro-akuten på huddinge.

Väl där gjordes ännu mer tester, men slutsatsen blev att det nog var migrän iaf. Fast ett riktigt kraftigt anfall.

Jag fick mer medicin, en spruta imigran i magen... som inte heller hjälpte! Började nu känna att det spelar ingen roll hur mycket medicin ni trycker i mig för det kommer ändå inte gå över...
Men dom gjorde ett sista tappert försök till att hjälpa mig. Då fick jag tre tabletter naproxen och 1½ alvedon.
Som all annan medicin så kändes det bättre efter ett tag, men det blev aldrig riktigt bra.
Då började dom diskutera om det inte var vettigt att låta mig ligga kvar över natten. Men då kände jag bara att nej jag vill bara hem till min säng och sova!! Och det fick jag till slut.. jag kände att den huvudvärken som var kvar nu nog berodde på att jag var sååå himla trött!
Men då sa hon att om jag får ett så här kraftigt anfall igen så måste jag åka in på en gång och då kommer jag att bli kvar på observation...
Men innan jag åkte så beordrade läkaren mig att jag  skulle hem och sova i minst 10 timmar.
Väl hemma åt vi lite mat och sen tog jag faktiskt en citodon innan jag la mig då jag kände att huvudvärken var på väg tillbaka. Kan inte riktigt påstå att jag har sovit så mycket inatt, så nu tänker jag faktiskt avsluta det här inlägget och gå och vila en stund till medans barnen är i skolan och på dagis.

Sov gott så länge!

Kommentarer
Postat av: Therese

Ojdå, hoppas verkligen att du mår bättre snart!



Kram kram

2009-03-06 @ 10:21:41
URL: http://theresefamilj.blogg.se/
Postat av: nina

jg hoppas oxå att du mår bättre snart! det lät ju inget vidare det där...

kan helt förstå din oro dock. jag har få en ny prick och oroa mig för hudcancer

2009-03-06 @ 11:03:45
URL: http://mrztigger.blogg.se/
Postat av: Paula

Vad läskigt gums,jag har tänkt jätte mycket på dig de senaste dagarna. Alla Ed Hardy kopior här i turkiet påminde om dig!



Jag hoppas du mår bättre snart,du förtjänar ett friskt och lyckligt liv.

Love you babe!

2009-03-07 @ 06:13:32
URL: http://www.tidningsnhennes.se/paula/blogg
Postat av: natah

Åh fy fan. jag har ofta migrän med och det är det värsta jag vet- men det ju oftast över med någon migräntablett för mig. stackare kan inte ens tänka mig hur du mådde!!

2009-03-16 @ 11:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0