Nära nu...

ja inte lång tid kvar till operationen nu! Den 8 september är det ju som sagt dags.. Vi fick veta att tiden kan komma att ändras så att vi var beredda på det.. men än så länge har vi inte hört något.

Börjar känna att oron börjar komma ifatt mig nu.. nu är det verkligen inte roligt längre..
Jag ringde till sjukhuset idag för att fråga hur det blir med övernattning.. jag menar vi vill ju båda sova kvar med henne.. men jag vet ju hur det brukar vara: bara en får stanna kvar.. Och mycket riktigt, så var det även nu.. jag förstår verkligen inte varför det är så.. jag menar: det är väl jättebra för barnet om båda föräldrarna har möjlighet att vara där hela tiden? Men nej då skyller man på brandsäkerheten.. man vill inte ha flera personer i rummet om det är så att det skulle börja brinna...?
Jag blev helt knäckt när jag fick höra det.. hur gör vi nu?? Jag kommer inte klara av att vara där själv.. och jag kommer absolut inte kunna lämna henne!!

Tipset jag fick av sköterskan jag pratade med var att prata med Ronald McDonald hus för att se om en av oss kunde sova där. Det ligger ca 5 minuter från sjukhuset. (ja först tyckte hon att vi kunde ta in på vandrarhem eller se om man känner någon som bor i närheten).
Hur som helst så ringde jag dit och hon sa att absolut fanns det plats för oss där! Ja för en av oss då.. Elise kommer ju att vara på sjukhuset hela tiden så.. En av oss får iaf sova i närheten...
Nu får vi se bara om vi får betala för det.. oftast så behöver man inte det, utan det är sjukhuset som står för det.. men gör dom inte det så är det bara för oss att betala 560:- per natt!

Tycker ändå att det är fel.. jag tycker att man ska kunna få sova tillsammans när man ska gå igenom sådana här saker.. man behöver stöd från varandra dygnet runt.. eller ja, jag behöver det iaf....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0